Cooltura odvajanja otpada – nova kampanja Čistoće

Dubrovkinje i Dubrovčani se oduvijek identificiraju sa svojim bogatim kulturnim naslijeđem, rafiniranim estetskim ukusom, britkim mediteranskim humorom, pa čak i kulturom i umjetnošću općenito. Vođeni upravo tom ambicioznom povijesnom sviješću, obratili smo se po kvaliteti poznatom dubrovačkom umjetniku, ilustratoru i grafičkom dizajneru Peru Mrnareviću u osmišljavanju kampanje za odvajanje otpada.

Zamišljeno je da pomno osmišljena kampanja rezultira ne samo dizanjem svijesti zajednice o tom društveno važnom pitanju tj. dodatnom motivacijom za pravilnim odlaganjem otpada, već i poboljšanjem kvalitete života svih naših građanki/a kroz kvalitetan dizajn u svakodnevnom životu, na koji svi možemo biti ponosni. Ne čudi stoga da je cijela kampanja dobila naziv COOLTURA ODVAJANJA OTPADA. Kampanja podsjeća na potencijal svih nas ponaosob da budemo bolji, kulturniji, osvješteniji; da budemo na razini povijesnog nasljeđa, ili rječnikom mlađih, da budemo – COOL.

Duhovito i vizualno atraktivno oblikovanje odbačenih predmeta, pretvara ih u šarmantne karaktere koji nas obojanim humorom pozivaju da im pomognemo sa smještajem, ne bi li shvatili da su u konačnici, oni ti koji zapravo nama pomažu.

Kampanja, ako je suditi po prvim reakcijama pristiglim iz europskih i svjetskih centara na kojima smo preliminarno testirali njenu percepciju, nastavlja tradiciju rafiniranog vizualnog oblikovanja identiteta Grada, stvara dodatnu vizualnu vrijednost ili suvremenim marketinškim rječnikom – povećava tzv. meku moć (eng. Soft Power) Grada u njegovoj široj percepciji.

PRVE REAKCIJE NA KAMPANJU

 ***

Moram priznati da volim biti dio ‘checks & balances’ sustava provjere kvalitete Perotovog rada. Kad mi je poslao dizajn kampanje Cooltura odvajanja otpada sjećam se svoje prve reakcije: ‘I tu u Cambridge-u bi ovakav veseli, lijepi i duhoviti dizajn obogatio naš javni prostor.’  Do tada mi preostaje samo uživati u ovom kvalitetnom dizajnu prilikom posjete Dubrovniku.’

Dr. Martina Kuvalja,

Viši istraživač u Cambridge Assessment,

University of Cambridge

***

Kampanja Cooltura odvajanja otpada je primjer onoga što zovem ‘dubina kroz vedrinu’. Taj neki inovativni polet misli kroz dizajn koji te, čak i kad je u pitanju nešto banalno poput smeća, motivira da dublje razmišljaš bez da te deprimira. Da kroz osmijeh razmišljaš. Po tome se prepoznaje kvalitetan umjetnik i dizajner, po umijeću ne samo da složi boje i izvede skladne forme, već i da odredi emociju – bez i da primijetiš da bude putokaz raspoloženju.

Danijel Matijević,

Doktorski kandidat na McGill University

Asistent na University of Toronto

***

Ne poznajem niti jedan ljepši planet, niti jednu savršeniju kozmičku skulpturu od naše Zemlje. Mrnarevićeva poruka, oblikovana dječjim vizualnim vokabularom i humorom, poziva na naizgled male prakse razvrstavanja otpada. Značajnost i hitnost poruke subtilno nas upozorava da se pridružimo u očuvanju bogatstva života za našu djecu, sva bića i cijelu planetu.

Indira Martina Morre

M.F.A., umjetnica, profesor i kustos

University of California Berkeley

***

Nabrajanja pojedinih vrsta otpada i pojašnjenja njihova pravilnog odlaganja duga su i zamorna, pa je odabrani koncept duhovitih ilustracija bitno informativniji, jasniji i nadasve zabavniji. Najbolji način da Grad misli na svoju budućnost je da prvenstveno privuče djecu, ali i odrasle, da se poigraju raspoznavanja i razvrstavanja pojedinih elemenata te tako usvoje tu korisnu i nužnu naviku. Perove ilustracije najbolji su putokaz u oporabu otpada kao bitnog elementa bolje nam budućnosti.

Roberta Pavlović, dipl.ing.arh.

Docentica na Arhitektonskom fakultetu

Sveučilišta u Zagrebu

***

Ovi novi vizuali kojima Čistoća želi podignuti svijest građana o potrebi odvajanja različitih vrsta otpada su jako zgodni i automatski privuku pažnju prolaznika. Kombinacijom boja i raznovrsnih likova jasno izražavaju ideju izrečenu u popratnom tekstu. Mislim da će edukativno utjecati upravo na one kojima je to najpotrebnije, a to su mlađe skupine građana.

Lidija Begić

Turistička vodičica

Dubrovnik

***

Pogled na Cooltura odvajanja otpada u dvije sekunde je odradila svoj posao. Nasmijala me i educirala.  Rješenje je razumljivo svima, educira sve i povezuje nas s našim djelovanjem, koje skrivamo i ostavljamo Čistoći. Bolji svijet nije moguć bez brige o našem otisku a ova kampanja, zbog fenomenalnog dizajna, čini da smo spremni po prvi put staviti vizual našeg otiska i na sebe.

Marin Krstulović

Predsjednik

Gradskog kotara Grad

Novosti


Skip to content